Itsehoitomenetelmä on portti henkiseen kasvuun

Kehittämääni itsehoitomenetelmään kuuluvat itsehoitoäänitteet, jotka aktivoivat muutoksen ja avaavat mieltäsi uusille ajatuksille ja asenteille. Äänitteiden sisään on rakennettu mielikuvaharjoituksia ja pohdintatehtäviä, jotka auttavat sinua työstämään käsiteltävän asian ja vapautumaan sen aiheuttamista rajoituksista. Tämän lisäksi käytössäsi on kirjallisia tukihoitoja, jotka voivat olla lukutehtäviä tai esim. viestejä, joita jätät itsesi nähtäväksi pitkin päivää. Näiden avulla pidät yllä saavuttamaasi mielenrauhaa  äänitteiden kuuntelemisen välillä.


Rentoutuminen on menetelmän perusta

Kaikki henkisen kasvun valmennukseni lähtevät rentoutumisen oppimisesta. Opit laittamaan oman henkisen hyvinvointisi etusijalle ja siten opit avaamaan mielesi vastaanottamaan uusia ajatuksia ja toimintatapoja. Perusrentoutumisen opit äänitteitä kuuntelemalla. Huomaat nopeasti, kuinka sinun on helpompi ja helpompi rentoutua ja oireesi lievittyvät.
 

Äänitteet aktivoivat muutoksen

Äänitteitä kuunnellaan koko hoitojakson ajan. Ne antavat rytmin ja rakenteen koko hoito-ohjelmalle. Kuulet, kuinka ohjaan sinua ensin rentoutumaan ja sitten tuon sinulle hyvinvointiasi tukevia tapoja ajatella ja kohdata haasteita elämässäsi. Kuunnellessasi äänitteitä alkaa alitajunnastasi nousta tietoisuuteen vanhoja kokemuksia, muistikuvia ja tapahtumia, jotka vaikuttavat asiaan, jota haluat hoitaa. Vanhat muistikuvat ikään kuin purkautuvat muististasi ja tulet tietoiseksi sen vaikutuksesta elämääsi. Olemme aktivoineet muutoksen ja muutostarpeen sisältäsi käsin.

On hyvä tiedostaa, että vaikka olet sisäisesti valmis muutokseen, se saattaa herättää mielessäsi vastarintaa ja on mahdollista, että ryhdyt välttelemään asian käsittelyä kaikin mahdollisin keinoin. Helpoin tapa vältellä asioiden kohtaamista on tietenkin jättää äänitteet kuuntelematta ja pohdintatehtävät tekemättä. Siksi sovi itsesi kanssa, että noudatat hoito-ohjelmaa järjestelmällisesti, äläkä suostu neuvottelemaan asiasta yhtään.

Muista aina, että ahdistus on ohimenevää ja pitäydy sinnikkäästi hoito-ohjelmassa. Jokainen joutuu kohtaamaan omat asiansa itse ja oikoteitä ei ole. Vaikka kuljen rinnallasi koko matkan, vain sinä itse vastaat itsehoito-ohjelmaan sitoutumisesta.
 

Pohdinta- ja mielikuvaharjoituksilla pysyvään muutokseen

Matkan varrelle äänitteiden sisään on rakennettu erilaisia mielikuvaharjoituksia ja pohdintatehtäviä. Nämä ovat tärkeä osa itsehoito-ohjelmaasi. Tee mielikuvaharjoitukset äänitteessä kuulemiesi ohjeiden mukaan. Tarvittaessa voit pysäyttää äänitteen syventyäksesi pohtimaan jotain esiin noussutta kysymystä tai asiaa. On hyvä tehdä jotain konkreettista saadaksesi pohtimasi asiat ulos päästäsi, siksi erilaiset harjoitukset on hyvä tehdä rauhassa ja vaikka kirjoittaa ne auki paperille. Käsittelemällä nämä asiat vapaudut niiden aiheuttamasta ahdistuksesta.