Unettomuudesta kohti levollista yöunta

Jokainen yhdenkin yön hyvin nukkunut tietää, kuinka tärkeää hyvinvoinnin kannalta hyvä ja riittävä uni on. Siksi hyvää unta tavoitellaan monin keinoin. Valitettavan usein keinovalikoimista löytyvät yömyssy, pullo viiniä ja nukahtamispillereitä, vaikka vastaus  voisi löytyä hyvästä ja systemaattisesta unihygieniasta ja oman mielen itsehoidosta.
 
Unettomuuden loukussa elävä on jatkuvassa unenmetsästyskierteessä. Lääkärin vastaanotolle päätynyt on usein jo sellaisessa tilanteessa, että uni on saatava aikaiseksi millä keinolla tahansa. Se jättää lääkärin tilanteeseen, jossa lääkkeiden määrääminen on nopein reitti uneen.
 
Olen kehittänyt unettomuuden hoitoon itsehoitomenetelmän, joka auttaa kaikentyyppisiä uniongelmaisia, niin stressaantuneita, kivun vuoksi unettomia kuin lievistä ja jo äärimmäisistä uniongelmista kärsiviä.
 
Haluan, että pääset aloittamaan unettomuutesi hoidon heti, joten annan sinulle pikaohjeen, jonka voit ottaa käyttöön jo tänään:

Makaa silmät suljettuina. Heiluta silmiä edestakaisin vasemmalle ja oikealle. Varaudu jatkamaan silmien heiluttamista tunnin ajan. Todennäköistä on, että harjoitusta ei pysty jatkamaan nukahtamatta yli viittä minuuttia.

Valitse itsellesi verkkokaupan valikoimista sopivin hyvinvointiäänite tai kokeile useampia. Usein unettomuus voi olla useamman tekijän summa, joten on hyvä kokeilla erilaisia äänitteitä. Jos unettomuus johtuu stressistä, on hyvä opetella rentoutumista. Joskus kyse on kivusta, jolloin myös kipua lievittävät äänitteet ovat hyvä valinta. Voit myös keskittyä erityisesti unettomuutta käsitteleviin äänitteisiin.